Consumentengedrag

Door verpakkingen vanuit het perspectief van consumenten te bekijken, wordt duurzaam verpakken een investering in de toegevoegde waarde voor de klant. Verpakkingen hebben immers invloed op consumentengedrag bij de aankoop, het gebruik en het afdanken van de product-verpakkingscombinatie en duurzaam verpakken kan ook een bijdrage leveren aan duurzaam consumentengedrag. Reden genoeg dus om bij het ontwikkelen van verpakkingen goed te kijken naar de invloed op consumenten.


 

Meer informatie

Koopgedrag

Welke invloed heeft duurzaamheid op het koopgedrag van consumenten? En welke rol kunnen duurzame verpakkingen daarbij spelen?

Lees meer >

Gebruik

Hoe kun je via het verduurzamen van de verpakking zorgen voor een duurzamer gebruik van het product?

Lees meer >

Weggooigedrag

Hoe kun je consumenten stimuleren om verpakkingen vaker te hergebruiken en/of hun verpakkingsafval beter te scheiden?

Lees meer >