Nieuws

Tool Pack voor bedrijven over duurzaam consumentengedrag

Publicatiedatum: 11 februari 2022

Tao Heslenfeld, stagiair-onderzoeker bij het KIDV, is op 10 februari jl. aan de Universiteit van Twente geslaagd voor haar Master of Science Industrial Design Engineering. Afgelopen jaar voerde zij onderzoek uit naar duurzaam consumentengedrag in relatie tot voedselverpakkingen; ze schreef hierover de scriptie Tool Design on Sustainable Consumer Behaviour for Food Packaging Companies.

Tool Pack voor bedrijven over duurzaam consumentengedrag

“Ik heb een persoonlijke passie voor verpakkingen en altijd veel interesse om zaken vanuit het perspectief van de consument te bekijken”, vertelt Tao, die in haar onderzoek drie pijnpunten voor verpakkingsbedrijven blootlegde. Het eerste is het gebrek aan kennis onder consumenten over verpakkingen, het tweede de verschillende manieren om de duurzaamheid van verpakkingen via de verpakking te communiceren. Het derde: het gebrek aan de juiste kennis over duurzaamheid bij collega’s, klanten en partners van de verpakkingsbedrijven.

Om bedrijven hierin te ondersteunen, ontwikkelde Heslenfeld een set met drie tools die informatie en handvatten bieden voor duurzaam consumentengedrag. Zoals de zogenoemde Cues Cube voor gebruik op de werkvloer, met basisinformatie over verpakkingen en communicatietips. Het tweede onderdeel is een interactieve infographic die binnenkort op de KIDV-website wordt geplaatst. Voor bedrijven die dieper in de materie willen duiken, is er het onderzoeksverslag over duurzaam consumentengedrag. Ook hiervan komt binnenkort een download op de website van het KIDV.

Foto:
Hoogleraar Roland ten Klooster (Packaging Design and Management UTwente) feliciteert Tao Heslenfeld met haar Master.

Meer nieuws en evenementen