KIDV gaat verder als Verpact
6 november 2025
De derde editie van de KVK-KIDV Business Challenge Innovatief Verpakken gaat van start: wéér zes nieuwe verpakkingsuitdagingen voor start-ups, mkb’ers, ontwerpbureaus en andere innovatieve bedrijven om hun tanden in te zetten. Tot 2 mei a.s. kunnen zij hun (deel)oplossing aanbieden via het open platform van de Kamer van Koophandel. Wie heeft de juiste ideeën voor Bol.com, Dr. Oetker – Koopmans, Fairtrade Original, Mars Food, Plukon en Signature Foods?
De KVK-KIDV Business Challenge biedt unieke kansen voor kleinere innovatieve partijen om bij grotere spelers aan tafel te komen en een co-creatieproces te starten. Na de open chat-periode op het online platform kiezen de challenge-eigenaren de partijen uit waarmee ze nader kennis willen maken. De oplossingsrichtingen voor de desbetreffende uitdaging worden dan besproken. Als er een klik ontstaat, is dit het vertrekpunt voor een succesvolle samenwerking.
“Elke organisatie heeft innovatie-uitdagingen, waarvoor je de denkkracht van andere slimme ondernemers goed kunt gebruiken”, aldus Charissa Koolen, projectleider bij het KIDV.
“De online community van de KVK Business Challenge bestaat inmiddels uit honderd bedrijven en tienduizend enthousiaste en innovatieve mkb/zzp’ers uit binnen- en buitenland. Ruim vierhonderd succesvolle contacten zijn reeds gelegd op dit platform. Zo werken we gezamenlijk aan verandering, vernieuwing en innovatie.”
Vorig jaar werd de eerste editie van de KVK Business Challenge gehouden en op dit moment loopt de tweede. Het succes hiervan blijkt wel uit het feit dat er nu alweer voldoende kandidaten zijn voor editie nummer drie. Hierin gaat het om de volgende zes challenges; klik op de link voor meer informatie: