Menu Sluit
Nieuws

KVK-KIDV Business Challenge: wéér zes verpakkingsuitdagingen

Publicatiedatum: 5 april 2022

De derde editie van de KVK-KIDV Business Challenge Innovatief Verpakken gaat van start: wéér zes nieuwe verpakkingsuitdagingen voor start-ups, mkb’ers, ontwerpbureaus en andere innovatieve bedrijven om hun tanden in te zetten. Tot 2 mei a.s. kunnen zij hun (deel)oplossing aanbieden via het open platform van de Kamer van Koophandel. Wie heeft de juiste ideeën voor Bol.com, Dr. Oetker – Koopmans, Fairtrade Original, Mars Food, Plukon en Signature Foods?

KVK-KIDV Business Challenge: wéér zes verpakkingsuitdagingen

De KVK-KIDV Business Challenge biedt unieke kansen voor kleinere innovatieve partijen om bij grotere spelers aan tafel te komen en een co-creatieproces te starten. Na de open chat-periode op het online platform kiezen de challenge-eigenaren de partijen uit waarmee ze nader kennis willen maken. De oplossingsrichtingen voor de desbetreffende uitdaging worden dan besproken. Als er een klik ontstaat,  is dit het vertrekpunt voor een succesvolle samenwerking.

“Elke organisatie heeft innovatie-uitdagingen, waarvoor je de denkkracht van andere slimme ondernemers goed kunt gebruiken”, aldus Charissa Koolen, projectleider bij het KIDV.

“De online community van de KVK Business Challenge bestaat inmiddels uit honderd bedrijven en tienduizend enthousiaste en innovatieve mkb/zzp’ers uit binnen- en buitenland. Ruim vierhonderd succesvolle contacten zijn reeds gelegd op dit platform. Zo werken we gezamenlijk aan verandering, vernieuwing en innovatie.”

Vorig jaar werd de eerste editie van de KVK Business Challenge gehouden en op dit moment loopt de tweede. Het succes hiervan blijkt wel uit het feit dat er nu alweer voldoende kandidaten zijn voor editie nummer drie. Hierin gaat het om de volgende zes challenges; klik op de link voor meer informatie:

  • Hoe kan Bol.com producten versturen aan klanten zonder additionele bol.com verpakking, rekening houdend met issues zoals privacy, kwaliteit en diefstal?
  • Hoe kan Dr Oetker het concept van de pannenkoeken-shaker duurzamer maken met behoud van gebruiksgemak voor de consument?
  • Hoe kan Fairtrade Original de recyclebaarheid van koffiecups vergroten?
  • Hoe kan Mars Food samenwerken met innovatieve partners in de Food Supply Chain om een honderd procent circulair model te leveren, dat consumentvriendelijk en uitvoerbaar is én een goed verdienmodel heeft?
  • Hoe kan Plukon Food Group trays voor salade duurzamer maken aan de hand van innovatieve ontwerpen?
  • Hoe kan Signature Foods zijn APET-verpakking omzetten naar een duurzamere variant?