Future-proof Packaging Design Management

 Train je vaardigheden in duurzaam design


Het verpakkingslandschap heeft te maken met exponentiële en structurele toename van wet- en regelgeving op het gebied van verduurzaming. Ook bij FMCG en Retail organisaties nemen de ambities op dit terrein toe en dwingt het bedrijven tot wijzigingen in verpakkingsontwerp. Binnen deze ontwikkelingen is er beperkt oog voor het borgen en uitbouwen van de waarde die gerealiseerd wordt door merkbeleid, keuzes voor innovatiefunnels en de relatie met 2D en 3D verpakkingsdesign. 
 

Verpakkings design management is aan het transformeren naar een nieuwe generatie vaardigheden waarin bredere en diepere inzichten en samenwerkingen met andere disciplines noodzakelijk en vanuit wetgeving verplicht is. Maar hoe borg je hierbij de waarde in sales, merk en design en/of kan je deze laten groeien? Wat zijn hier de kernthema’s, welke kennis is cruciaal en hoe pas je deze in de praktijk toe? Aan de hand van twee modules geeft het KIDV hiervoor de inzichten en handvatten. 

Voor wie?

De training is voor iedereen die in zijn functie in aanraking komt met verpakkingen. De training richt zich vooral op FMCG, Retail en Food service organisaties.

De training wordt aangeboden in twee modules waarbij er gerichte aandacht is voor de functiegroepen van de Commerciële marketeers (Head of Marketing, Marketing Directors, Marketing Managers, Brand Managers, Sustainability Managers etc.) en de Packaging & proces managers (Design managers, Packaging managers, process managers, verpakkingsspecialisten, sustainability managers, etc.).

Programma & data

De modules bestaan ieder uit 1 dagdeel die in de middag (13.00 - 16.00 uur) worden verzorgd bij Verpact aan de Henri Faasdreef 312 in Den Haag.

De modules worden op de volgende dagen aangeboden:​​

  • Donderdag 10 april van 13.00 – 16.00 uur – Module I: Commerciële marketeers
  • Donderdag 22 mei van 13.00 – 16.30 uur – Module II: Packaging & proces managers​​

In het najaar van 2025 zullen beide modules nogmaals aangeboden worden. Houd hiervoor de website in de gaten óf schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Kosten

Om optimaal van de training te profiteren, is het aan te raden om als bedrijf deel te nemen aan beide modules. ​​

De kosten voor deelname aan één module zijn € 200,- excl. btw per persoon.

Bij deelname door twee personen (aan dezelfde module of verdeeld over de modules) betaalt u als bedrijf € 350,- excl. Btw.  ​​

Bovenstaande bedragen zijn inclusief koffie/thee/fris en lesmateriaal. Reis- en parkeerkosten zijn voor eigen rekening. ​​

Inschrijven voor de modules kan via onderstaande module buttons.  

Docenten  

De training wordt namens het KIDV verzorgd door Roland ten Klooster en Rik Keessen. Roland is professor op het gebied van ontwerpen van verpakkingen aan de Universiteit van Twente en Gent, heeft zijn eigen bureau Plato product consultants en heeft zitting in adviesorganen. Rik is Brand Tailor bij Mountain Design in Den Haag en heeft zo’n 30 jaar ervaring in strategieontwikkeling van merken, visuele identiteiten en verpakkingsdesign. Zowel aan klant, bureau als consultancy zijde. 

Meer weten over de training ‘Future-proof Packaging Design Management’  

Neem contact op met het KIDV, Petra Veen, Adviseur Kennisinfrastructuur, mail p.veen@kidv.nl, telefoon 070 - 762 0580 of mobiel 06 – 57 05 42 74.